Related systems

  • 1
×

Message

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL

یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد

 

 

IMG 20200622 WA0018

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان ، آقای بهرام فلاطون زاده مدیر کل دیوان محاسبات ، علی صبوحی مدیر کل اقتصاد و دارایی، علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان ، حمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان ، محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و با حضورسرکار خانم میردامادیان رئیس مجمع خیرین، اعضاء محترم هیئت مدیره وعبد یزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان به میزبانی ،محمد اعتدادی مدیرکل و کلیه معاونین آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد  به ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ ،  وضعیت مدارس و چالش های پیش رو و تشریح طرح آجر به آجر پرداخت.

 

سید مهدی میربد با ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ این اداره اظهار کرد: در سال مالی 98 نسبت به سال مالی 97 در اعتبارات ملی رشد 43 درصدی را داشته ایم و در سال 99 این رشد به نزدیک دو برابر خواهد رسید .

 

وی افزود: این نوید را خواهیم داد که اعتبارات ملی که در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین اختصاص داده می شود به گونه ای خواهد بود که ما پروژه های نیمه تمام باقی مانده برای خیرین را نخواهیم داشت.

 

میربد در همین راستا بیان کرد:  در سال 98 این اداره کل با مشارکت و همراهی خیرین مدرسه‌ساز در مجموع ۱۱۸ فضای آموزشی و پرورشی شامل ۶۳۷ کلاس درس تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان نموده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در همین راستا با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی ما در سال ۹۸ استفاده از ظرفیت خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز و سایر نهادهای حقوقی فعال در امر مدرسه سازی بوده است تصریح کرد: 75 درصد این فضاهای آموزشی در استان به صورت خیری و مشارکتی ساخته شده است.

 

میربد تصریح کرد: پیش بینی این اداره کل در سال99 ساخت و تحویل 106 فضای آموزشی با 734 کلاس درس در سطح استان اصفهان است  که از این تعداد فضاهای آموزشی در استان حدود  81  به صورت خیری و مشارکتی ساخته خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از فعالیت‌های این اداره کل برای رفع محرومیت و کاستی‌های فضاهای آموزشی در مناطق محروم استان بوده است، گفت: با شروع سال تحصیلی98 -99کلیه مدارس خشت گلی را جمع‌آوری کردیم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان اشاره کرد و افزود: در اردیبهشت 99 تمامی بخاری‌های نفتی غیراستاندارد در مدارسی که دارای علمک گاز و حتی فاقد علمک گاز بودند جمع‌آوری شده است.

 

میربد درخصوص بسته تحولی«آجر به آجر» اظهار داشت: همواره خیرین مدرسه ساز تاثیر بسزایی در اجرای طرح‌های ساخت و ساز مدارس داشته اند اما در این راستا طرح «آجر به آجر» طراحی شده است تا هرکسی با هر توان مشارکت هر چند سرمایه خرد بتواند در امر مدرسه سازی، مشارکت داشته باشد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: با توجه به سیاست‌های اجرایی زیر نظام فضا تجهیزات در راستای اجرای  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و موارد قانونی که در آن هست بسته تحولی آجر به آجر با این مفهوم و استراتژی که بتوانیم گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در ساخت و  نوسازی مدارس را در کنار گسترش فعالیت‌های خیرین بزرگوار داشته باشیم،ارائه شده است .

 

وی در همین راستا با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های رسانه ای برای شناساندن این طرح به آحاد مردم استفاده کنیم به اهداف این طرح پرداخت و گفت: یکی از اهداف این طرح فرهنگ‌سازی و توجه به مدرسه سازی در میان اقشار مختلف مردم همچنین جلب مشارکت نهاد ها، شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی در امر مدرسه سازی جلب حمایت های ایرانیان خارج از کشور ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز و حفظ و توسعه و تکریم نگه داشت خیرین مدرسه ساز است.

1

 

میربد خاطر نشان کرد: 115 میلیارد تومان در سال ۹۸  مشارکت خیرین داشتیم که در سال ۹۹ باید این عدد به 160 میلیارد تومان برسد یعنی حدود 40 درصد افزایش داشته باشیم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در همین راستا  با اشاره به اجرای طرح تحولی آجر به آجر بیان کرد: در سال 1400 باید 260 میلیارد تومان مشارکت خیرین را داشته باشیم که نسبت به سال 99،  60 درصد بیشتر محقق گردد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به میزان تعهد خیرین بزرگوار در امر مدرسه سازی استان اصفهان رتبه سوم را در کل کشور داراست و ان شاءالله بتوانیم با هدف ها و برنامه هایی که دنبال می کنیم امیدواریم این سهم مشارکت خیرین بیش از پیش هم بشود.

 

میربد با اشاره به معرفی طرح بسته تحولی « آجر به آجر» و بررسی آمار و نیازهای استان و الزام اجرایی این طرح گفت: بسته اجرایی تحولی آجربه آجر، استراتژی گسترش مشارکت های خرد مردمی در نوسازی مدارس مورد نظر است و لازمه این امر در ابتدا فرهنگ سازی و دغدغه مند ساختن نسل های مختلف درحوزه مدرسه سازی می باشد همچنین دراین مسیر استفاده ازظرفیت های مختلف رسانه ای ازجمله فضای مجازی و رسانه های نوین، محور تدوین اقدامات و راهکارها قرار گرفته است.

 

وی در همین راستا افزود: بنابراین در تنظیم برنامه های ارتباطی بر نسل های مختلف، توجه به رسانه های تاثیرگذار بر هر نسل و نوع محتوای اثرگذار برآن ها باید مورد توجه قرارگیرد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اهداف این طرح اذعان کرد: حفظ  توسعه شبکه خیرین مدرسه ساز ،فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف مردم و جلب مشارکت ها،جلب شرکت ها و سازمان های خصوصی ودولتی درامرمدرسه سازی،جلب حمایت ایرانیان خارج کشور و همچنین ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز  از اهداف طرح آجر به آجر است.

 

  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در طرح تحولی آجر به آجر تصریح کرد:  استان اصفهان به عنوان استان برخوردار شناخته می‌شود اما باید کمی توجه کنیم تا ببینیم چقدر نیازهای استان نیازهای مهم و اساسی و ابتدایی است.

 

میربد به آمار نیاز سنجی مدارس در سطح استان اصفهان پرداخت و گفت: در حال حاضر در بحث مدارس کانکسی نه به عنوان کلاس بلکه به عنوان یک مدرسه مستقل 17 مدرسه کانکسی با 20 کلاس درس در مناطق فریدون شهر، چادگان و بویین‌ومیاندشت داریم.

 

وی با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی، سنگی و خشت و گلی استان افزود: در استان اصفهان ۴۶ مدرسه سنگی با 152 کلاس وجود دارد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در همین راستا بیان کرد: فضای آموزشی سنگی با ملات نامناسب و حتی خُشک چین شده و بدون ملات در منطقه فریدون‌شهر قرار دارند و این امر بیشتر به علت بحث اقلیم و مصالح در دسترس منطقه در ساخت مدارس بوده است، یکی از محورهای کاری سال تحصیلی آینده برچیده شدن مدارس سنگی، طاق چوبی و که بر اساس اقلیم مناطق در گذشته ساخته شده‌اند باید طبق ضوابط و آئین نامه‌های امروز تخریب شود و به جای آن یک مدرسه مستحکم جایگزین شود.

 

وی با بیان اینکه  سرویس‌های بهداشتی مدارس بخصوص منطقه فریدون شهر  نیازمند تعمیرات اساسی است تصریح کرد: ۶۰ مدرسه با ۲۴۹ کلاس سرویس بهداشتی هایی دارند که عملاً قابل استفاده نیستند و بهداشت دانش‌آموزان تضمین شده نیست و همچنین مدارسی که فاقد آب آشامیدنی بهداشتی هستند، ۱۵۸ مدرسه با ۴۰۷ کلاس در منطقه فریدونشهر و خوروبیابانک وجود دارد.

 

میربد افزود: مدارس فاقد محوطه استاندارد ۲۲۳ مدرسه که زمین آنها خاکی است همچنین ۱۵۸ مدرسه فاقد دیوار و یا محوطه در استان داریم که متاسفانه مشکلاتی را برای دانش آموزان در پی داشته است ، همچنین ۵۹ مدرسه دارای آسفالت فرسوده و نیازمند روکش مجدد است همچنین تعداد ۸۹13 کلاس درس در مدارس استان وجود دارند که فاقد سیستم گرمایشی هستند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در ارتباط با کمبودهای فضاهای فیزیکی مدارس در کل استان اصفهان گفت: 8 درصد از کل کلاس های دایر استان به تعداد 256 مدرسه بصورت دو نوبته فعالیت می کنند که 10 درصد جمعیت دانش آموزی استان در آنها مشغول به تحصیل هستند، استان اصفهان  از نظرکمبود مدارس خاص نیازمند احداث  15 مدرسه استثنایی می باشد.

 

میربد تاکید کرد: مناطق جرقویه سفلی، فولادشهر و کوهپایه سالن سرپوشیده ورزشی ندارند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به چالش تجهیزات مدارس در سطح استان اصفهان پرداخت و توضیح داد: درصد از کل کلاس های دایراستان به تعداد سالانه حدود 10 الی 15 درصد تجهیزات مدارس دچار استهلاک و فرسودگی می گردد که نیازمند تامین اعتبار جهت جایگزینی و یا تعمیر و نگهداری می باشد همچنین بطور متوسط هزینه تجهیزات مدارس در حال ساخت برابر 10 درصد هزینه ساخت  برای مدارس ابتدایی و متوسطه و بالغ بر 20 الی 25 درصد برای هنرستان ها می باشد.

 

در ادامه این نشست استاندار اصفهان با  اشاره به حضور پررنگ خیرین در استان اصفهان تاکید کرد: می‌دانیم که این عزیزان زحمات زیادی کشیدند تا رتبه اصفهان در کشور از نظر فعالیت خیرین مدرسه ساز در جایگاه سوم باشد اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که مردم شریف و مهربان اصفهان همواره در امور خیر پیش قدم هستند؛ لذا باید تلاش کنیم تا جایگاه بهتری را در کشور کسب نماییم.

 

عباس رضایی با اشاره به  نقش مردم در توانمندسازی کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم هر کاری را به صورت دولتی پیش ببریم موفق نخواهیم بود اما می توانیم برخی کارها را به صورت مردمی انجام دهیم و حتی پای شرکت‌های دانش بنیان را هم به میان بیاوریم.

 

 

وی با اشاره به طرح آجر به آجر  این طرح را بسیار مناسب دانست و خاطر نشان کرد: خیلی از مردم نگرش و دیدگاه شان کمک به مدرسه است اما به خاطر شرایط خاص شاید نمی توانند مدرسه بسازند که در این میان می‌توان با اجرای یک استراتژی گسترده برای جذب مشارکت های مردمی در طرح آجر به آجر موفق شد.

 

رضایی افزود: برای تسریع در روند اجرای طرح آجر به آجر می‌بایست فرهنگ سازی مناسبی انجام شود که در این میان نقش صدا و سیما بسیار پر رنگ خواهد بود.

 
 

Standardization of heating systems

tozie
 
 

Delivery Containers October 95

Recipe Of The Day

 

Distribution of the school, class and student

projehhaitahvili

Message

message

Lorem ipsum (Lorem ipsum) is an experimental and meaningless text in the printing, graphic design, and graphic design. The graphic designer uses this text as an element of the composition to fill the page and to present the overall appearance and overall design of the order, to graphically indicate how the font type and font size and the appearance of the text are.


Lorem ipsum (Lorem ipsum) is an experimental and meaningless text in the printing, graphic design, and graphic design. The graphic designer uses this text as an element of the composition to fill the page and to present the overall appearance and overall design of the order, to graphically indicate how the font type and font size and the appearance of the text are.


Lorem ipsum (Lorem ipsum) is an experimental and meaningless text in the printing, graphic design, and graphic design. The graphic designer uses this text.

Related Links

  • 1
  • 2
  • 3

Isfahan Provincial Schools 'Renovation School, an executive development organization, is a subsidiary of the Schools' Renovation Organization. This office is responsible for the construction, completion, repair and equipping of the educational units of the province.

Location on the map

آدرس بر روی نقشه

 

Visit statistics

TodayToday805
YesterdayYesterday1255
This weekThis week4606
This monthThis month22198
Total VisitsTotal Visits2019107

Contact Us

Isfahan, Goldeh Street Garden, opposite Barajerner, Isfahan Province Schools Renovation Directorate
031-32222889
031-32223092
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.