header site 1403
28
فروردين1403
مادر دو شهید در مبارکه خیر مدرسه ساز شد

مادر دو شهید در مبارکه خیر مدرسه ساز شد

27
فروردين1403
بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود

21
فروردين1403
پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به مناسبت عید سعید فطر

پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به مناسبت عید سعید فطر

20
فروردين1403
مدرسه قرآنی خیرساز در شهرستان دهاقان افتتاح شد

مدرسه قرآنی خیرساز در شهرستان دهاقان افتتاح شد

19
فروردين1403
ساخت نخستین مدرسه خیرساز به نام سردار شهید محمدرضا زاهدی

ساخت نخستین مدرسه خیرساز به نام سردار شهید محمدرضا زاهدی

15
فروردين1403
ایجاد تحول با مشارکت مردم از اولویت های نوسازی مدارس کشور

ایجاد تحول با مشارکت مردم از اولویت های نوسازی مدارس کشور

29
اسفند1402
پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال نو

پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال نو

21
اسفند1402
کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در ناحیه ۶ اصفهان به زمین زده شد

کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در ناحیه ۶ اصفهان به زمین زده شد

19
اسفند1402
مدرسه دکتر آرینا یعقوبی ناحیه ۴ اصفهان افتتاح شد

مدرسه دکتر آرینا یعقوبی ناحیه ۴ اصفهان افتتاح شد

16
اسفند1402
نوسازی مدارس اصفهان حائز رتبه برتر اجلاس استانی نماز شد

نوسازی مدارس اصفهان حائز رتبه برتر اجلاس استانی نماز شد

16
اسفند1402
توسعه ۱۲کلاس در مجتمع آموزشی اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان

توسعه ۱۲کلاس در مجتمع آموزشی اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان

15
اسفند1402
کاشت نهال توسط مدیرکل و کارکنان نوسازی مدارس استان اصفهان

کاشت نهال توسط مدیرکل و کارکنان نوسازی مدارس استان اصفهان

«
»
14020915 Madares Fereydonshahr
tele0002
 
×

پیام

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL
مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس :
معاونان فنی ادارات کل نوسازی مدارس در اجرای شاخص های سند زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری بکوشند
مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس گفت: معاونان فنی ادارات کل نوسازی مدارس باید در اجرای شاخص‌های سند زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری کوشا باشند و برای این مساله از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، عماد مخدومی در گردهمایی معاونان فنی و مسولان روابط عمومی که در استان اصفهان برگزارشد، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معاونت های فنی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها در طراحی و اجرای پروژه های آموزشی گفت: بر اساس اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند زیرنظام فضا و تجهیزات) مبانی نظری طراحی و ساخت فضاهای آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت و متناسب با یافته های علمی و پژوهشی باشد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت انعکاس فعالیت های در این حوزه افزود: نقش روابط عمومی ها نیز در انعکاس فعالیت‌ها و معرفی فضاهای آموزشی با روش های ساخت نوین، بسیارحائز اهمیت است و باید در این راستا تعامل خوبی بین این معاونت و واحد روابط عمومی باشد.
مدیرکل دفترفنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در مدرسه سبز تمامی اعضای جامعه متشکل از جمله معلمان، دانش‌آموزان و مربیان به کسب آموزش و مهارت‌های محیط زیستی مبادرت می‌کنند، عنوان کرد: هدف از تاسیس و توسعه مدارس سبز کاهش هزینه‎ها و اثرات نامطلوب روی محیط زیست، افزایش سلامتی و کارایی دانش‌آموزان و افزایش آگاهی در حوزه پایداری و محیط زیست است.
مخدومی با اشاره به اقدامات انجام شده از سال 1382 تاکنون، افزود: استفاده از سیستم‌های گرمایشی چگالشی، تهیه طرح های استاندارد معماری، بهره برداری از انرژی خورشیدی در تأمین گرمایش و آب گرم مصرفی مدارس، استفاده ازشیرآلات ترموستاتیک رادیاتور، استفاده ازسیستم‌های کنترل هوشمندموتورخانه، عایقکاری جداره‌های ساختمان و سیستم‌های تاسیساتی، استفاده از پنجره‌های دوجداره و رعایت کامل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و ضوابط مربوطه از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.
مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: استفاده از بخاری‌های گازسوزهرمتیک، بهره گیری از سیستم گرمایش ازکف، نظارت و راهبری اجرای طرح استفاده از پساب فاضلاب ساختمان‌های آموزشی جهت بهره‌گیری در آبیاری فضاهای سبز از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان است.
وی یادآور شد: هم‌چنین برای توسعه مدیریت سبزدر مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور با دانشگاه تهران و سازمان انرژی‌های نو ایران در خصوص تامین گرمایش، سرمایش و آب گرم مصرفی توسط سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و با دانشگاه علم و صنعت در خصوص استفاده از بخاری‌های کاتالیستی تابشی گازی همکاری داشته است.
مخدومی دربخش دیگری از سخنانش درباره ضرورت مکانیابی فضاهای آموزشی، گفت: مکانیابی دقیق، علمی و مطالعه شده مدارس، به منظورجلوگیری ازاتلاف بودجه و تخصیص منابع، توسعه عدالت آموزشی، عدم احداث مدارس در همجواری‌های نامناسب و ... بسیار ضروری است که در این راستا اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است.
مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با اشاره به دستاوردهای تحقق فرآیند مکانیابی فضاهای آموزشی، عنوان کرد: تدوین شاخص‌ها و معیارهای مکان‌یابی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، ایجاد بستری استاندارد و یکسان جهت مکان یابی انواع فضاهای آموزشی براساس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، طراحی و استقرار نظام هوشمند الکترونیکی برای مکان یابی مناسب فضاها و مراکز در قالب توسعه سیستم حامی برنامه‌ریزی مکانی و ایجاد بستری مبتنی بر فناوری اطلاعات مکانی برای طراحی و ارزیابی سناریوهای مختلف در فرآیند مکان یابی انواع فضاهای آموزشی از مهم‌ترین دستاوردهای تحقق فرآیند مکان‌یابی فضاهای آموزشی است.
شایان ذکر است؛ در این گردهمایی معاونان فنی ادارات کل نوسازی مدارس برای بیان نظرات و پیشنهادات خود به بحث و تبادل نظر در زمینه های مختلف تخصصی حوزه خود پرداختند.

توزیع آموزشگاه ، کلاس و دانش آموز :

ابتدایی دوره اول و دوم

 تعداد کلاس :14006 تعداد دانش آموز : 362770 درصد دانش آموزان 55.2%
 
 

متوسطه دوره اول و دوم

تعدادکلاس: 13090 تعداد دانش آموز : 293975 درصد دانش آموزان 44.8
 
 

جمع کل دولتی

تعدادکلاس: 27096 تعداد دانش آموز : 656745 درصد دانش آموزان 100%
 
 

لینک های مرتبط

  • 1
  • 2
  • 3

آخرین به روز رسانی سایت

«
»

آدرس بر روی نقشه

 

آمار بازدید

امروزامروز643
دیروزدیروز1429
هفته جاریهفته جاری7321
ماه جاریماه جاری32176
کل بازدیدکل بازدید2029085

اطلاعات تماس

اصفهان ، خیابان باغ گلدسته ، روبروی بازار هنر ، اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان
031-32222889
031-32223092
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید