×

Message

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL

بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می شود

در راستای به کارگیری انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق؛
بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می شود
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان از تجهیز مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان به نیروگاه خورشیدی، به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان خبر داد.
 
760 14030206 1 نیروگاه خورشیدی
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان از تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی و به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان خبر داد.
فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت بام مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان جهت احداث نیروگاه خورشیدی آماده شده و قرار است به همت خیرمدرسه ساز حاج حمید سلامتیان این مدرسه از انرژی پاک و تجدید پذیر بهره مند شود.
همچنین سید محمد واعظی نژاد مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در حال اجرا توسط خیرین مدرسه ساز است؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.
وی افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان داشت: از آنجا که سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین هستند و در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، استفاده از نیروگاه های خورشیدی ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.
واعظی نژاد ادامه داد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۱۰۵ هزار مدرسه ساخته شوند.
وی افزود: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
هدف از امضای این تفاهم نامه، احداث سامانه های خورشیدی مقیاس کوچک و پاک توسط خیرین و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در مدارس کشور و توسعه فرهنگ بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق در جامعه معلمان و دانش آموزان است و با اجرای آن نیروگاه های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات و غیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیرین برای انتفاع مدارس ساخته می شوند.

Isfahan Provincial Schools 'Renovation School, an executive development organization, is a subsidiary of the Schools' Renovation Organization. This office is responsible for the construction, completion, repair and equipping of the educational units of the province.

Location on the map

آدرس بر روی نقشه

 

Visit statistics

TodayToday389
YesterdayYesterday1469
This weekThis week4775
This monthThis month13483
Total VisitsTotal Visits2053077

Contact Us

Isfahan, Goldeh Street Garden, opposite Barajerner, Isfahan Province Schools Renovation Directorate
031-32222889
031-32223092
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.