با حضورفرمانداران ومدیران آموزش و پروش مطرح شد،
مدارس دارای کلاس با تراکم بالای ۳۵ نفر با فوریت مشخص شود
مدیرکل نوسازی مدارس در جلسه ویدئو کنفرانس با حضورفرمانداران ومدیران آموزش و پروش استان اصفهان گفت: مدارس دارای کلاس با تراکم بالای ۳۵ نفر با فوریت مشخص شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در نوزدهمین روز از دی ماه ۱۴۰۳، در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم نشستی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل سیاسی استانداری، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش، رئیس مجمع خیرین مدرسهساز و فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش استان تشکیل شد.
تنها راه توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش میگذرد
مجتبی ملااحمدی، رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان در این جلسه اظهار داشت:توجه به آموزش و پرورش باید اولویت اصلی دولتها باشد و تنها راه توسعه کشور از این مسیر میگذرد. وی به تلاشهای رئیسجمهور در راستای عدالت آموزشی و بهبود کیفیت و اثربخشی آموزش اشاره کرد و افزود که با همکاری خیرین و مسئولان، میتوان به بهبود وضعیت مدارس و ارتقای کیفیت آموزش در استان دست یافت.
ملااحمدی همچنین به برخی از موضوعات کلیدی مورد بحث در جلسات متعدد با رئیس جمهور و مسئولان کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسات، موضوعاتی همچون عدالت آموزشی، فضاهای آموزشی و کیفیت آموزش مورد بررسی قرار گرفته و برنامههایی برای بهبود این حوزهها تدوین شده است. با توجه به توجه ویژه رئیسجمهور به عدالت آموزشی و اولویت قرار دادن این موضوع در دستور کار، امیدواریم که این تلاشها به نتایج مطلوبی برسد.
مدارس دارای کلاس با تراکم بالای ۳۵ نفر با فوریت مشخص شود
ناصر فتحی مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اهمیت همکاری با خیرین و نهادهای اجتماعی ما باید از ظرفیتهای موجود در شهرستانها بهرهبرداری کنیم و با همکاری فرمانداریها و شهرداریها در راستای تحقق وتوسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان با مشارکت مردم تلاش کنیم.
مدیر کل نوسازی مدارس در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از کلاسهای درس استان با تراکم بالای ۳۵ نفر مواجه هستند، گفت: این موضوع نه تنها بر کیفیت آموزش تأثیر میگذارد، بلکه میتواند به سلامت روحی و جسمی دانشآموزان نیز آسیب برساند.
وی افزود:به مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی تأکید می شود ضمن مشخص کردن با فوریت مدارس دارای کلاس با تراکم بالای ۳۵ نفر، اقدامات لازم برای کاهش این تراکم از قبیل بازنگری در توزیع جمعیت دانش آموزی و انتقال دانش آموزان به مدارس کم جمعیت انجام شود. و در صورت برطرف نشدن مشکل تراکم دانش آموزی برای احداث و توسعه فضاهای جدید پیش بینی لازم صورت پذیرد.
مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با همکاری تمامی نهادها و خیرین، فضای آموزشی مناسبی برای دانشآموزان فراهم کنیم و امیدواریم با تلاشهای مستمر، مشکلات موجود را به حداقل برسانیم. این جلسه نشاندهنده عزم جدی مسئولان برای بهبود وضعیت آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای یادگیری دانشآموزان در استان اصفهان است.
فتحی همچنین از تمامی خیرین و نهادهای اجتماعی خواست تا در این مسیر به کمک نوسازی مدارس و آموزش و پرورش بیایند و با مشارکت خود، به ساخت و نوسازی مدارس کمک کنند. وی تأکید کرد: ما به همکاری و همیاری همه افراد جامعه نیاز داریم تا بتوانیم آیندهای روشنتر برای نسلهای آینده بسازیم.
در ادامه این نشست، منتظری، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری به اهمیت همکاری و همدلی در راستای توسعه عدالت در آموزشی تاکید کردو گفت: با همکاری و مشارکت مردمی میتوان به اهداف نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی دست یافت و با برگزاری همایشها و نشستهای تخصصی، برنامههای عملی برای تحقق این اهداف را تدوین و اجرا کرد.
منتظری افزود: با تاکیدات استاندار محترم، یک همایش با حضور فرمانداران، بخشداران و روسای آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد تا الگوی عملی برای تحقق عدالت آموزشی تدوین و اجرا شود. در این جلسات، موضوعاتی همچون شناسایی و اولویتبندی نیازها در مناطق کمتر توسعهیافته، تدوین زمانبندی پروژهها و تسهیل امور اداری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به نقش خیرین و مردم در بهبود فضاهای آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیتهای دستگاههای اجرایی و خیرین محلی، میتوان به نتایج مطلوبی در زمینه توسعه آموزشی دست یافت.
محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز به شفافسازی نظام مسائل فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مسائلی همچون مدارس کانکسی، مدارس سنگی، کلاسهای با تراکم بالا، افزایش سرانه فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس فرسوده از جمله مسائل مهمی هستند که با همکاری و مشارکت همه دستگاهها و نهادها میتوان به رفع آنها پرداخت.