header site 1403

×

پیام

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL

احداث ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی طی برنامه هفتم توسعه در سراسر کشور

خان محمدی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ؛
احداث ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی طی برنامه هفتم توسعه در سراسر کشور
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: طبق برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی در سراسر کشور احداث شود.
 
 760 140209 2 تودیع و معارفه مدیرکل

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان، گفت: در برنامه هفتم‌ توسعه احداث ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ در کشور مصوب شده است. احداث این مجتمع ها باید به لحاظ ملی از چهار منبع مولدسازی، اعتبارات ملی، خیرین و ‌مسئولیت اجتماعی تامین شوند.
وی اظهار داشت: در این راستا اصفهان باید جزو استان های اول و داوطلب باشد و زودتر پا پیش بگذارد و بتواند از محل مولدسازی اعتبارات لازم برای احداث‌ مجتمع های بزرگ‌ آموزشی در این استان را فراهم کند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: همانطور که اولین مسجد - مدرسه عالم اسلام در چهارباغ اصفهان در قرن های گذشته احداث و اکنون به جاذبه ای برای بازدید گردشگران تبدیل شده است، باید امروز هم اصفهان در ساخت مدارس بزرگ‌ پیشتاز و سرآمد باشد.
وی اصفهان را استانی مهم برشمرد و گفت: پیشرفت در همه زمینه ها مستلزم فرهنگ سازی است که این مهم تنها در دستگاه تعلیم و تربیت نهادینه می شود.
خان محمدی با بیان اینکه تنها چالش کنونی ما آلودگی هواست گفت: با کوچکترین موضوع و آلودگی هوا اولین جا که تعطیل و آخرین جا که باز می شود، مدرسه است.
وی خاطرنشان کرد: با تعطیل کردن مدارس دانش آموزان را به فضای مجازی هدایت می کنیم که خواست دشمن برای رسیدن به اهدافش است.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش بدلیل چالش های بسیار به توجه جدی نیاز دارد. جوانان ما اکنون زیر بمباران فرهنگی هستند. مسأله ای که باعث شده تا هویت اصلی خود را فراموش کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نگاه نوسازی مدارس، همه جانبه، عمیق و کاربردی است و یکی از پرکارترین، با کیفیت ترین و ‌چابک ترین سازمان های دولتی است.
وی افزود: این سازمان با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر، ۱۰ هزار پروژه را در نقاط مختلف کشور مدیریت می کند.
وی با بیان اینکه نوسازی مدارس خادم خیرین مدرسه ساز است، گفت: مجموعه خیرین و نوسازی یک الگو برای کشور است.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تلاش نوسازی مدارس برای تامین تخصیص های مالی تا سقف ۱۱۰ درصد در سالجاری اشاره کرد و افزود: مدیریت یکصد هزار مدرسه با ۵۰۰ هزار کلاس درس کار بسیار سختی است.
خان‌محمدی ادامه داد: امسال ۱۶ میلیون دانش آموز را در اول مهر مدیریت کردیم ‌و اکنون کلاس بدون صندلی نداریم.
وی تصریح کرد: ۲۷۶ نقطه پرتراکم دانش آموزی در کشور شناسایی شده ‌است که کاهش تراکم به ویژه در مدارس ابتدایی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
ناصر فتحی مدیرکل جدید نوسازی مدارس اصفهان نیز در این آیین گفت: اکنون از نظر سرانه آموزشی ۳۲ ناحیه در استان در وضعیت‌ مطلوب و ‌۹ ناحیه در وضعیت نامطلوب قرار دارند که رسیدگی به این وضعیت در اولویت قرار گرفته است.
وی افزود: از سویی حاشیه نشینی در شهر اصفهان و شهرهای برزگ موجب تراکم دانش آموزان شده است که در این میان ناحیه پنج از ناحیه های مشکل دار شهر اصفهان است.
فتحی به وجود ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان اشاره کرد و ‌گفت: بسیاری از این پروژه ها بدلیل تامین نشدن سهم دولت بلاتکلیف مانده است.

آخرین به روز رسانی سایت

«
»

آدرس بر روی نقشه

 

آمار بازدید

امروزامروز498
دیروزدیروز1464
هفته جاریهفته جاری3537
ماه جاریماه جاری30170
کل بازدیدکل بازدید2069764

اطلاعات تماس

اصفهان ، خیابان باغ گلدسته ، روبروی بازار هنر ، اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان
031-32222889
031-32223092
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید