header site 1403

×

پیام

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL

بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می شود

در راستای به کارگیری انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق؛
بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می شود
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان از تجهیز مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان به نیروگاه خورشیدی، به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان خبر داد.
 
760 14030206 1 نیروگاه خورشیدی
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان از تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی و به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان خبر داد.
فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت بام مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان جهت احداث نیروگاه خورشیدی آماده شده و قرار است به همت خیرمدرسه ساز حاج حمید سلامتیان این مدرسه از انرژی پاک و تجدید پذیر بهره مند شود.
همچنین سید محمد واعظی نژاد مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در حال اجرا توسط خیرین مدرسه ساز است؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.
وی افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان داشت: از آنجا که سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین هستند و در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، استفاده از نیروگاه های خورشیدی ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.
واعظی نژاد ادامه داد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۱۰۵ هزار مدرسه ساخته شوند.
وی افزود: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
هدف از امضای این تفاهم نامه، احداث سامانه های خورشیدی مقیاس کوچک و پاک توسط خیرین و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در مدارس کشور و توسعه فرهنگ بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق در جامعه معلمان و دانش آموزان است و با اجرای آن نیروگاه های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات و غیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیرین برای انتفاع مدارس ساخته می شوند.

آخرین به روز رسانی سایت

«
»

آدرس بر روی نقشه

 

آمار بازدید

امروزامروز250
دیروزدیروز1632
هفته جاریهفته جاری1683
ماه جاریماه جاری6926
کل بازدیدکل بازدید2046520

اطلاعات تماس

اصفهان ، خیابان باغ گلدسته ، روبروی بازار هنر ، اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان
031-32222889
031-32223092
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید