استاندار اصفهان:
تعیین ضرب الاجل ۳ ماهه برای اجرای موضوع هوشمندسازی مدارس
استاندار اصفهان در گردهمایی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با حضور فرمانداران شهرستانهای استان از فرصت سه ماهه به فرمانداران جهت اجرای موضوع عدالت آموزشی وهوشمندسازی مدارس گفت و اظهارداشت ارزیابی فرمانداران در جلسات آینده براساس میزان پیشرفت در این حوزهها خواهد بود و فرماندارانی که پیشرفت مناسبی نداشته باشند مواخده خواهند شد.

به گزارش روابطعمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، در ششمین روز از خردادماه ۱۴۰۴، مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان در گردهمایی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با حضور فرمانداران شهرستانهای استان، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم ناصر قفلی، رئیس فقید مجمع خیرین مدرسهساز کشور، اظهار داشت: این مرحوم شخصیتی بود بیادعا، سختکوش و بسیار دلسوز که در طی سالها خدمت، نقش بیبدیلی در توسعه زیرساختهای آموزشی کشور ایفا کرد.
جمالینژاد با تأکید بر نقش مؤثر مدیران محلی در پیشبرد طرحهای عمرانی در حوزه آموزش، ادامه داد: در بسیاری از جلسات، برای شهرداریها و سایر نهادهای اجرایی استان تکالیفی تعریف شد که بیش از ۶۰ درصد آنها اجرایی شده و این نشاندهنده ظرفیت بالای مدیریتی در استان است.
استاندار اصفهان با اشاره به نبود درآمدهای مستقیم برای استانداریها، عنوان کرد: باوجود این محدودیتها، میتوان با استفاده از ظرفیت خیرین، صنایع، و مشارکت مردمی اقدامات ارزشمندی انجام داد.
وی با بیان اینکه فرصت خدمترسانی در این دوره مدیریتی یک موهبت است، تصریح کرد: نباید اجازه داد این فرصت استثنایی بدون بهرهبرداری از ظرفیتهای آن سپری شود، چرا که استانهایی مانند اصفهان با پشتوانه صنعتی قوی، میتوانند الگوی موفقی برای اجرای عدالت آموزشی باشند و در این میان، حتی میتوان از ظرفیت صنایع خارج از استان نیز استفاده کرد.
جمالینژاد با اشاره به تأکید دولت بر بحث عدالت آموزشی ابراز کرد: شهرستانها باید از هماکنون برای تحقق این راهبرد برنامهریزی کنند و فرصت سه ماههای به این منظور درنظر گرفته خواهد شد تا اقدامات لازم اجرایی شود؛ ارزیابی فرمانداران در جلسات آینده براساس میزان پیشرفت در این حوزهها خواهد بود و فرماندارانی که پیشرفت مناسبی نداشته باشند مواخده خواهند شد.
استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم ورود شهرداران و مسئولان محلی به میدان عمل، خاطرنشان کرد: برخی شهرستانها تاکنون عملکرد مطلوبی نداشتهاند، اما هنوز فرصت باقیست و میتوان با همت بیشتر، مشارکت خیرین و بهرهگیری از ظرفیت نوسازی مدارس، به اهداف تعیینشده رسید.