وزیر آموزش و پرورش خبر داد ؛
منشور مردمیسازی نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی ترسیم شد
علیرضا کاظمی؛ خیرین مدرسهساز تاکنون بیش از ۱۸.۶ همت در حوزه مدرسهسازی مشارکت داشتهاند؛ رقمی که بیانگر تزریق روحیه مشارکت و همافزایی در بدنه جامعه است.
منشور مردمیسازی نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی ترسیم شد
علیرضا کاظمی؛ خیرین مدرسهساز تاکنون بیش از ۱۸.۶ همت در حوزه مدرسهسازی مشارکت داشتهاند؛ رقمی که بیانگر تزریق روحیه مشارکت و همافزایی در بدنه جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش صبح روز پنجشنبه، ۲۴ مهرماه در نشست رییس جمهور با مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش سراسر کشور در اصفهان ، ضمن قدردانی از حضور رئیسجمهور در این همایش و حمایتهای ایشان از حوزه آموزش و پرورش، گفت: بخش قابل توجهی از امید و آرامش امروز جامعه، مرهون نگاه عدالتمحور و دغدغهمند رئیسجمهور است. ارزش این تفکر و باور را میدانیم و قدردان آن هستیم.
کاظمی با اشاره به اینکه این دوره از نظام آموزشی کشور، نقطه عطفی در تحولات فرهنگی و آموزشی محسوب میشود، افزود: نتایج این تغییر نگرش را آیندگان در پیشرفت کشور خواهند دید و به آن افتخار خواهند کرد.
وزیر آموزش و پرورش در تشریح برنامههای عدالت آموزشی، گفت: توسعه فضای آموزشی، نخستین گام از شش محور عدالت آموزشی است که در قالب سامانه رصد و پایش طراحی شده و با رویکرد مردمیسازی و فناورانه دنبال میشود.
وی افزود: خیران مدرسهساز تاکنون بیش از ۱۸.۶ همت در حوزه مدرسهسازی مشارکت داشتهاند؛ رقمی که بیانگر تزریق روحیه مشارکت و همافزایی در بدنه جامعه است.
کاظمی با اشاره به برگزاری بیستوهفتمین جشنواره خیران مدرسهساز در اصفهان، گفت: این همایش، اجتماع بینظیری از مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران نوسازی مدارس و خیران بود که در تاریخ آموزش و پرورش کشور بیسابقه است.
وی گفت: در این اجتماع سهضلعی، منشور مردمیسازی نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی ترسیم شد.
کاظمی ادامه داد: برنامه سال تحصیلی جدید و توسعه آموزشی کشور از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ کلید خورد و در قالب ۸۱ برنامه در ۲۱ محور تدوین شده است تا سال تحصیلی جدید بدون دغدغه آغاز شود. تشکیل هفتگی اتاق وضعیت، بخشی از این فرایند مدیریتی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش توانمندسازی معلمان در ارتقای کیفیت آموزش، گفت: در نیمه نخست سال، ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی در اجتماعات یادگیری شرکت کرده و در قالب گروههای همآموزی تجربیات خود را به اشتراک گذاشتهاند که این رقم در تاریخ آموزش و پرورش کشور بیسابقه است.
کاظمی همچنین از استانداردسازی تجهیزات آموزشی و ورزشی مدارس بهعنوان ضلع دوم عدالت آموزشی یاد کرد و گفت: به دستور رئیسجمهور، دو مدرسه بهصورت الگو تجهیز و آماده بهرهبرداری شدهاند تا این استاندارد در سراسر کشور گسترش یابد.
وی با تأکید بر اهمیت تقویت هویت ملی و پرورشی دانشآموزان، اظهار کرد: در این محور عدالت آموزشی به حوزه فرهنگی اختصاص دارد و پویش "ایران سرافراز" در آغاز سال تحصیلی بهعنوان نقطه شروع این تحول فرهنگی تعریف شده است.
وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: با حمایت دولت و مشارکت مردم، آموزش و پرورش وارد دورهای تازه از تحول، عدالت و کیفیت شده است؛ دورهای که پایهگذار آیندهای روشن برای نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد بود.